en bagare

jag bor inte hemma längre, utan som inneboende hos en inneboende i majorna. jag får välja vad jag vill till frukost men glömmer att äta den, det är ju så mycket mysigare att ligga kvar. du får äta den en annan dag sa du. kefir och mango. jag kommer hem med påsar fyllda med bröd och bullar. och folk säger att jag ser lite sliten ut men luktar gott. jag tänker för mig själv att det är den väldigt mjuka sängens fel och att han luktar bulle. vi springer runt på stan och provar öl på olika hak, vi dricker vin och mousserande i solnedgången. jag har på mig hans kläder och vi cyklar lite småfulla runt i stan och hämtar linsvätska. vaknar förbryllande tidigt för att hitta frukost någonstan innan vi ska göra högskoleprov. köper kinamat från en lucka i en vägg och äter den med sjömanshustrun. dom på ditt jobb gör espresso åt mig och vi pratar om gamla lärare samtidigt som du tar emot kunder. gubbar som vill ha lite fikabröd, och du är så himla söt när du står där bakom disken och får hoppa upp på en stol för att få ner det som ligger högt uppe på hyllorna. du känner halva stan och jag vill verkligen inte plugga just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback